Kære fotograf: Så vigtigt er dit visitkort

Det første indtryk er vigtigt i mange sammenhænge. Det er vigtigt, når du møder et nyt menneske, og det er vigtigt, når du skal præsentere dig selv for en kunde. Din identitet – og din måde at agere på i forskellige situationer – er dit ansigt udadtil. Ligeledes er dit visitkort en måde, hvorpå dine kunder kan danne et indtryk af dig som person og forretningspartner. Mennesker danner deres indtryk af andre mennesker på kun få minutter ud fra udseende og udstråling. Dermed bedømmer kunder dig også arbejdsmæssigt på kort tid – inden du overhovedet har nået at sige noget. Ved et møde har du naturligvis mulighed for at ændre eller påvirke deres mening ved hjælp af dine ord og handlinger, men når en potentiel kunde ser dit visitkort eller logo for første gang, er det primært det, som de vil vurdere dig og dit arbejde ud fra. Dermed er det vigtigt, at dit visitkort viser dig frem på den bedst mulige måde, og din identitet må på ingen måde kunne betragtes som misvisende eller uprofessionel.

 

Dit visitkort er ofte din første kontakt med en kunde, og dette kort skal gerne matche din idé om, hvem du er, og hvad du lægger vægt på i dit arbejde. I første omgang skal du have fokus på dit logo. Dit logo skal gerne være så unikt som muligt, men samtidig skal det være nemt for kunder at huske og genkende. Dit logo er en del af din identitet, og her skal der tænkes i bittesmå detaljer; foto, farver, skrift og materiale. Det er vigtigt, at alle disse faktorer samarbejder og skaber en helhed i dit logo og visitkort.

 

Hvordan skal dit visitkort se ud?

Som fotograf må du gerne give dine kunder nogle eksempler på de billeder, som du tager. Altså skal dit visitkort understrege, hvad det er for nogle billeder, som du er bedst til at tage og arbejde med. Du sælger dig selv på det arbejde, som du laver. Derudover er dit eget profilbillede også helt utrolig vigtigt i forbindelse med dit visitkort. Du skal gerne gennem dit visitkort være i stand til at styrke dit professionelle image. Dit visitkort skal være indbydende og opsigtsvækkende. De ting, som du normalt ville have solgt dig selv på ved et møde, skal gå igen i dit visitkort, og du skal vise dine kunder, at du tager dit arbejde seriøst.

 

Vælg dit trykkeri med omhu

Visitkort er noget af det vigtigste marketingmateriale for din forretning, og du bør altid have dit visitkort ved hånden i tilfælde af, at du møder nogle potentielle kunder. Dermed er det også vigtigt, at du finder et trykkeri, som tager dig, dit arbejde og dit visitkort alvorligt. Her er LaserTryk en oplagt mulighed for dig. Se visitkort her.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *